My job, life, crib and other bits and bobs - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu My job, life, crib and other bits and bobs - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu

My job, life, crib and other bits and bobs

Door: Ruud Jonkers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

27 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hier even een update vanuit het inmiddels, en voor het eerst sinds mijn aankomst, regenachtige Great Britain.
Ik wil eerst iedereen even bedanken voor alle kaartjes. Ik heb mijn hele vensterbank ondertussen vol staan met kaartjes van vrienden en familie, erg leuk om al die kaartjes te lezen. Om direct maar even een rectifitatie uit te voeren voordat ik jullie verveel met de rest van mijn verhaal, mijn adres is:
Flat C 24-26 Creek Road
PO11 9RD (en dus niet andersom zoals ik op de visitekaartjes heb gezet :( :( )
Hayling Island
U.K.

Ik krijg zo langzamerhand ook al wat mailtjes met vragen hoe het gaat en of alles bevalt. Om dit allemaal in 1x te beantwoorden typ ik dit verhaaltje even. Anders gaat het me erg veel tijd kosten om iedereen persoonlijk te beantwoorden, dat zal hopelijk wel gebeuren zodra ik ook thuis kan internetten. Daarover verderop meer.
Ik heb bijna mijn eerste werkmaand erop zitten en het bevalt me tot nu toe prima. De collega’s zijn gezellig en er is een leuke sfeer. Omdat ik de rol van ‘graduate’ heb, iemand die net is afgestudeerd, word ik veel geholpen door mijn collega’s en kan ik heel vrij werken zonder deadlines of mensen die erg van mij afhankelijk zijn. Kortom, een erg vrije rol waarin ik in de loop van de komende 12 maand steeds meer verantwoordelijkheid krijg. Ik werk van ongeveer 8 tot 5 en heb tussen de middag een lange pauze. De supermarkt zit vlakbij dus als ik wat vergeten ben loop ik even onder de snelweg door naar de supermarkt. De supermarkt is er een van het type megamarkt, met kleren, fietsen, huisraad, t.v.’s, een apotheek en een opticien. Alles op loopafstand dus! Overdag ben ik ook al lekker aan de thee met ‘ melk’, in dit geval melkpoeder want het komt uit de automaat. Of gewoon een ouderwets bakkie pleur zoals ze in Nederland ook uit de automaat komen. Sommige collega’s hebben een voorkeur voor de koffie van de Starbucks die hier in de kantine zit. Ook zit er nog een kleine ‘ newsstand’ een soort van kiosk zoals je die op stations en bij benzinepompen ziet.

Ik woon ongeveer 9 kilometer (6 mile) van mijn werk en fiets dit bijna elke morgen. Soms brengt en haalt Kerry mij, meestal op maandag en soms op vrijdag. Het appartement bevalt prima, er moet nog wat inrichten gebeuren en ook hangt er nog niks aan de muren. Dit omdat ik nog geen toestemming heb van mijn huurbaas hiervoor. Het zou een beetje zonde zijn om mijn borg hiervoor op het spel te zetten. Verder moet ik nog wat kastjes hebben om al mijn rotzooi e.d. in te stoppen. Van muziek word ik voorzien door de kroeg aan de overkant, helaas niet altijd mijn smaak, maar om 11u moeten de pub’s in Engeland toch allemaal dicht :D.

Ook begin ik al aardig te wennen aan de meeste gewoontes hier. Het Engels praten gaat gelukkig wel goed, al is het soms wel moeilijk om iedereen te verstaan. Het lijkt wel of ze allemaal woorden aan elkaar plakken als ze praten en ze praten ook niet echt het Engels zoals je dat op school krijgt. Hier moet ik gewoon even aan wennen en dat zal geleidelijk wel beter worden. Ik schijn gelukkig geen Nederlands accent te hebben, dus dat scheelt alweer!
Het fietsen aan de linkerkant van de weg gaat eigenlijk automatisch , alhoewel ik nog wel eens in de war raak als er geen verkeer aankomt als ik wil oversteken. Ik moet dan altijd even goed nadenken aan welke kant van de weg ze aan zouden kunnen komen. Aan fietspaden doen ze hier helaas niet. Af en toe is er een willekeurig stukje stoep ingericht als fietspad, wat dan na een paar 100 meter geen fietspad meer is. Meestal wissel ik tussen fietsen op de weg en de stoep, afhankelijk van hoe moedig ik me voel en wat voor weer het is. Helaas is het niet toegestaan om op de stoep te fietsen en rijden de auto’s op de weg ongeveer 40 mph (ongeveer 65). Gelukkig kijkt men er niet echt streng naar en begrijpen de agentjes wel dat je soms liever op de stoep fietst. Ook is er niet altijd een stoep aan beide kanten van de weg en is het veiliger om aan de rechterkant van de weg op de stoep fietsen. Ik heb dit omgedoopt tot ‘op z’n Nederlands fietsen’. Zo heb ik elke dag een stukje Hollands fietsen op de heenweg :D En gelukkig is mijn stukje fietsen relatief vlak, want met heuvels kan ik als oer-Hollander niet zo goed over weg.

Terwijl ik dit aan het typen ben is het weer gelukkig al wat bij gedraaid en is het volgens mijn thermometer nu een aangename 16 graden met een heerlijke, voornamelijk, blauwe lucht.

In mijn vrije tijd ga ik vaak na het werk nog even sporten in de fitnesszaal hier op het bedrijventerrein. Ik probeer 3x in de week te gaan en voorlopig lukt dat nog aardig. Voor de zaterdag heb ik nog geen vaste activiteit, meestal probeer ik ’s morgens een stukje hard te lopen en mijn huis weer wat op orde brengen. Ik ben ook al een keer op mijn fietsje over het eiland heen gecrossed om wat foto’s te schieten, van voornamelijk de kust. Of ik fiets even naar de ‘gym’ om weer te gaan fitnessen. Wat voor toekomstplannen ik heb voor het weekend weet ik nog niet zo goed, ik ga misschien het voetballen weer oppakken als mijn knieen (zonder trema, engelse instellingen in Word kennen geen trema’s!) het trekken. Of als ik een leuke taekwondo club kan vinden pak ik dat misschien weer op. Ook zit ik nog te denken aan windsurfen of zeekajakken. Maar daarvan is de aanschaf van materiaal nogal duur, dus ik wil eerst even kijken of dat ook echt wel zo leuk is voordat ik daar wat voor koop.

Ik hoop ook gauw wat foto’s te sturen of ze ergens online te zetten. Voorlopig is mijn huis nog niet heel erg netjes door het gebrek aan bergruimte, dus daar wacht ik nog even mee. Ik hoop vanaf 5 november internet en een telefoonaansluiting te hebben. Helaas heb ik geen glasvezelkabel, ik moet het nog met ouderwets ‘keuperdroad’ doen. Internetten moet op het werk tussen de werkzaamheden door of in het weekend als ik bij Kerry ben.

Ik ga binnenkort ook een Engelse mobiel halen, zodat ik mijn NL’se tel niet meer nodig ben/heb (wat was het ook alweer???) om hier te sms-en en bellen. Ik houd deze echter wel, zodat ik daar nog op gebeld en gesms’t kan worden. Maar daarvoor moet ik denk ik een simkaart over laten komen vanuit Nederland, daar ben ik nog niet helemaal uit. Zodra ik deze telefoonnummers heb laat ik dat wel even weten aan jullie allen!

Goed nieuws voor de boys die samen met mij nog een wedstrijdje van Pompey gaan kijken, ze zijn voorlopig gered van een faillissement!

Liefs en groeten from the U.K., Ruud







  • 27 Oktober 2010 - 16:38

    Jose:

    Hi Ruud!!

    Leuk verhaaltje!! Ben benieuwd naar de foto's... van je huis maar natuurlijk ook de prachtige coastline!

    Succes daar en tot bels!

    Liefs José!

  • 27 Oktober 2010 - 17:49

    Elja:

    Hej hij leeft :D leuk om te lezen hoe het gaat Gelukkig krijg je snel internet lijkt me wel lastig zonder. Geniet er van spreek je
    Knuff

  • 27 Oktober 2010 - 20:48

    Manon:



    tof!
    veel plezier en succes daar!
    hier gaat het prima...
    werken, feestjes vieren en toeristisch doen.

    liefs uit peru!

  • 27 Oktober 2010 - 21:31

    Inge:

    Hey Ruud!

    Gaaf zeg! Klinkt alsof je al aardig ingeburgerd bent!
    Jij geen Nederlands accent? Mij werd door een andere Nederlander gevraagd of ik uit het oosten kwam omdat mijn engels redelijk boers was. Nou ik was natuurlijk hoogst beledigd :)
    Heel veel plezier nog & we keep in touch!

    Kus

  • 04 November 2010 - 19:32

    Compagner`s:

    Hee Ruud,

    tof om weer een verhaal van je te mogen lezen.

    Je hebt er nog één geschreven, die ga ik ook nog even lezen.

    veel succes daaro...

    groetjes Jan, Alice, Astrid en Sven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 18854

Voorgaande reizen:

11 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

02 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigreren naar Engeland

Landen bezocht: