1 Maand in the U.K. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu 1 Maand in the U.K. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu

1 Maand in the U.K.

Door: Ruud Jonkers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

04 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo lezers, weer even een update van mijn kant.
Eerst even nog een toelichting op mijn fietsverhalen. Al deze avonturen spelen zich af met een mooi blauw helmpje op mijn hoofd. Ik heb geen idee of dit ook daadwerkelijk verplicht is, maar ga toch vooral voor de “better safe than sorry” optie. Zeker gezien mijn onwennigheid aan de linkerkant, de smalle hobbelige flarden stoep en de voorbijrazende auto’s. Het fenomeen ‘ white van man’ is mij ondertussen ook duidelijk aan het worden.
Het afgelopen weekend heb ik voor het eerst Halloween gevierd. Dat is jullie vast allemaal wel bekend, je gaat verkleed als, bij voorkeur, iets engs en dan ga je verkleed feesten. Ik was verkleed als de Joker uit de Batmanfilm ‘The Dark Knight’. De foto staat wel op mijn Facebook en Hyves. Ook kwam Dion langs om samen met mij dit feest te vieren, Dion is een hele goede vriend van me die ik ontmoet heb in Zweden tijdens mijn studie daar. Hij komt uit Nieuw-Zeeland, maar is tijdelijk in Engeland om hockey te spelen. Het feestje zelf was in een studentenhuis van een van Kerry’s beste vrienden. Het was een erg leuk feest en iedereen was erg tof verkleed. Kerry was als Cruella de Ville verkleed, die van de 101 Dalmatiërs. Dion zijn gezicht hebben we gewoon wit geschilderd om zombie te spelen, hij kwam namelijk rechtstreeks vanuit z’n hockey match.
Verder heb ik deze week tot nog toe een nogal afwisselende week en daarmee bedoel ik vooral mijn werkschema. Maandag werd mij op mijn werk gevraagd of ik met spoed even een pakketje (paspoortaanvraag) wou afleveren in Londen, om daarna even (uurtje of 4) rond te blijven hangen en het echte paspoort weer op te halen. Het zou wel een lang dagje worden, maar tijdens het wachten mocht ik doen en laten wat ik wou. Dus ik ben naar Londen gegaan rond een uur of 11 en daar Buckingham Palace even bekeken en naar het National Army Museum in Chelsea geweest. Daarna heb ik het paspoort opgepikt en ben ik weer terug gegaan naar Havant.
De volgende dag moest ik naar Southampton om een National Insurance nummer te regelen. Dit was om 9.45u en duurde gelukkig maar een kwartiertje. Daarna ben ik samen met Kerry over de ‘West Quays’ (spreek uit West Kies/Keys) gelopen. Dat is het winkelgebied van Southampton. Nadat ons parkeergeld op was zijn we doorgereden naar de Ikea om wat inkopen te doen voor mijn huis. Ik moest nog steeds wat meubels hebben en dan vooral lampen en bergruimte. Ik heb dus 2 kastjes gehaald en een stuk of wat lampen. Mijn inrichting is nu wel bijna compleet, ik moet alleen de kastjes nog even in elkaar zetten!
Verder hoop ik morgen eindelijk mijn internet thuis voor elkaar te hebben. Nu gebruik ik mijn internet op de telefoon of op het werk. Hiervoor heb ik vrijdagmiddag de middag vrij van mijn werk.
Deze week lijkt arbeidsgewijs dus aardig rustig te worden tot nog toe, met in totaal 2,5 dag aan mijn bureau.
Gisteravond heb ik nog wat vuurwerk gekeken voor de traditionele Guy Fawkes-dag. Dit gaat over een kerel die een hele poos geleden het Parliament (dat gebouw wat aan de Big Ben vast zit ;-) ) probeerde op te blazen. Dit ging echter helemaal mis omdat z’n plannetje verklapt werd, om dit te herdenken hebben ze in Engeland (en delen van de Gemenebest, de voormalige kolonieën van Groot-Brittanië) in de week van 5 november vuurwerkshows. Ik heb samen met Kerry, Heidi (kerry’s zusje) en Heidi’s vriendje Gareth vanaf de heuvel dit spektakel aanschouwt. Om dit te zien zijn we met z’n allen Portsdown Hill op gegaan. Dit is een heuvel net buiten Portsmouth waarvan je over heel Portsmouth heen kan kijken. Een ideale plek om alles te zien dus en we waren niet de enigen die er zo over dachten, want het was een drukte van jewelste. Toch verrassend aangezien de kou en vooral de koude wind! Maar het was leuk om te zien en om een keer mee te maken. Verder hebben ze op de plaats delict nog een groot (!) kampvuur waar ze traditioneel gezien nog een pop opgooien die Guy Fawkes moet voorstellen.
Nog een stukje trivia over Guy Fawkes en zijn acties. Nadat hij betrapt en veroordeeld werd is hij ‘hung, drawn and quartered’. Oftewel; opgehangen, voortgetrokken over de straat achter een paard en daarna gevierendeeld. Overkill (zou daar dat woord vandaan komen?) misschien, maar zekerheid boven alles.
Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Gunpowder_Plot#Executions (niet voor tere zieltjes).
Tot zover weer mijn belevenissen, tot de volgende keer maar weer!
Ruud

  • 04 November 2010 - 17:32

    José:

    Ha Rudy!

    Wederom: mooi verhaal! Heb je foto gezien op Hyves... jemig wat ENG!

    Ik zou zeggen.. succes met het in elkaar zetten van de kastjes... vloek je ook al in 't Engels? ;)

    Liefs!

  • 04 November 2010 - 18:44

    Lea:

    Hey Ruud,

    Leuk om op deze manier je belevenissen te volgen.. Veel plezier!!
    xx

  • 04 November 2010 - 19:48

    Karin:

    Hey Ruud,

    Leuk hoor je verhalen. En het was dus gezellig met Dion erbij.

    Knuffel van ons, ook voor Kerry........

  • 08 November 2010 - 18:02

    Elja:

    Zo ook even tijd gemaakt voor je verhaal :D wanneer krijgen we foto's van je appartementje? Je halloween costum was super :) Groetjes

  • 14 November 2010 - 12:04

    Evelien:

    Hee Rude! Leuk weer je verslagen te lezen! Succes met alles, blijf je volgen.
    Liefs Evelien

  • 26 November 2010 - 13:05

    Renske :

    Heej Ruud!

    Super leuk om je verhalen te lezen! Zo te lezen vermaak je je prima daar! Inmiddels al een zaterdag activiteit gevonden?
    Hier gaat het ook allemaal z'n gangetje.
    las op je hyves dat je nog even terug komt dit jaar! Leuk! Zien we mekaar vast nog even!

    Succes met alles!

    xxx Renske

  • 12 December 2010 - 10:14

    Adriaan En Jeanneke:

    He Ruudtjuuuh!

    Wordt trouwens weer eens tijd voor een update ;-)
    Hoe gaat het ermee? Nog last gehad van de kou, sneeuw of ijs? Huisje helemaal ingericht => foto's?
    Vanaf welke datum ben jij weer terug in NL? Ben jij aankomende zaterdag al in NL?

    Groetjes A+J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 18862

Voorgaande reizen:

11 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

02 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigreren naar Engeland

Landen bezocht: