2011, so far. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu 2011, so far. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu

2011, so far.

Door: Ruud Jonkers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

26 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo jij daar die dit leest,
Hier eindelijk weer een update vanuit Engeland. Ik zit hier nu ondertussen weer 3 weken na mijn korte maar krachtige vakantie in Nederland. Ik heb weer 2 heerlijke weken doorgebracht in Staphorst in hotel Ring-Noord, mijn ouderlijk huis aan de Burgemeester van der Walstraat. Het was heel erg fijn om weer even in Nederland te verblijven en mijn familie en vrienden te zien. Hugo had ik al een hele tijd niet gezien, sinds zijn vertrek naar Afghanistan, en het was erg gezellig om die hier in Engeland over de vloer te hebben. Hugo heeft mij namelijk opgehaald uit Engeland met zijn gloedjenieuwe auto, die hij onder toezicht van Paula helemaal naar Engeland heeft gereden. Het was nog even spannend of mijn tussentijdse vakantie naar Nederland wel door zou gaan, want het weer was op zijn best belabberd te noemen. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en op de terugweg zelf was het alsof er helemaal geen slecht weer was geweest de voorgaande dagen. We waren zelfs véél te vroeg bij de boot dus we konden bijna zo doorrijden de boot op en zo was het een erg vlotte reis. 10uur van deur tot deur.

Ik zal jullie mijn Nederlandse verhalen besparen want daar waren de meeste van jullie gelukkig deel van :). Korte samenvatting: Een heerlijke kerst gehad, een mooie jaarwisseling en vele relaxte dagen rondom en daar tussenin. Het was heerlijk om weer omringd te zijn door familie en vrienden.

Goed, toen was ik weer terug in Engeland. Na 2 weken Nederland was dat wel even wennen en de eerste dagen waren best moeilijk als ik eerlijk ben. Gelukkig had ik gauw mijn draai weer gevonden en op de vrijdag na mijn aankomst kwam er een heel mooi ‘kado’ binnen. Een goede tv in plaats van mijn kleine kastje wat ik als tijdelijk oplossing had. Dit kleine kastje staat nog in de slaapkamer. Want Duck Hunt werkt alleen op een CFT-scherm! Ik heb gelijk maar veel te veel dvd’s besteld, zodat ik die kan bewonderen in HD. Uiteraard zit de Planet Earth hier ook bij, ik zit nu op dvd 3 van de 5.

Kerry is tegenwoordig aan het stagelopen op ‘Castle Primary’, waar ze heel erg druk mee is. Die zie ik dus minder vaak doordeweeks. Met als gevolg dat ik ook minder ritjes naar mijn werk krijg. Terug op de fiets dus! Helaas gaat dat niet altijd helemaal vlekkeloos, maar daar kom ik later op terug.

Verder ‘Local News’ is dat het strand (grind) hier bezaaid lag met geel schuim ongeveer een week na mijn terugkomst. Dit bleek ‘castor oil’ te zijn. Dat schijnt dan weer plantaardige olie te zijn als je het vertaalt. Gelukkig geen gevaarlijk goedje o.i.d., maar het werd wel allemaal zo snel mogelijk opgeruimd.
Dan nog even wat dingen voor de korte termijn ‘verre toekomst’ ik ga voor het werk misschien naar de V.S. richting een van onze Amerikaanse vestigingen een uurtje van San Fransisco, California. Geen idee hoe concreet dat plan is, maar er werd vast gevraagd of mijn paspoort nog in orde was. De baas heeft me in ieder geval al mooi lekker gemaakt daarmee, nu nog zien wanneer en wat het wordt. Ook heb ik nog afspraken gemaakt om een keer met mijn collega mee te gaan naar kleiduif schieten. Dit zal waarschijnlijk een keer in het voorjaar gebeuren, want het is me nu nog veel te koud. Maar goed dat ik Duck Hunt nog kan spelen want dat wordt flink oefenen!

Dan nu weer terug naar het fietsen. Zoals bekend is het fietsen zelf voor mij als Nederlander niet echt een probleem. Mijn omgeving is zelfs aardig vlak dus ik hoef me niet echt aan te passen daar aan. Helaas waren mijn laatste fietsdagen niet echt succesvol, met veel ongemakken. Als eerste had ik donderdagmorgen een flink lek (een dubbele) en moest ik het laatste stukje naar het werk lopen. In de pauze had ik het lek gelukkig snel kunnen vinden en dit weer geplakt, daarna weer naar huis gereden en op vrijdag en zaterdag lekker rond getourd op mijn fietsje. Op zondag heb ik de fiets nog even doorgesmeerd en wat afgestoft om maandag weer vol moed naar mijn werk te fietsen.
Helaas dacht de lucht in mijn band hier anders over en die ontsnapte na een kleine 500 meter dan ook snel uit mijn band. Dus omdraaien en terug naar huis maar. De bus gepakt naar het werk en in de pauze een nieuwe binnenband gekocht. Dus ’s avonds heb ik een poging gewaagd om de binnenband te verwisselen, maar dit was al even geleden voor mij en ik kwam ’s avonds ook niet echt ver.
De volgende dag dus weer met de bus naar het werk en in de pauze gauw wat plakkers gekocht.

………Dan volgt hier nu het ultieme voorbeeld van goedkoop is duurkoop………..
De goedkope plakkers die ik uit de winkel had gehaald waren van een slechte kwaliteit en deden hun werk dus niet. ’s Avonds na het ontdekken van 2 gaten in mijn band was ik uiteindelijk alle 8 plakkers verder, maar de lucht kon nog steeds ontsnappen. Ondertussen was het al weer laat en moest ik het ook maar opgeven en naar bed toe gaan. Na een korte nachtrust werd ik om 5.20u spontaan wakker, dus met goede moed een poging gewaagd om toch maar de binnenband te vervangen. En jawel!! Na heel wat losgeschroefde boutjes en heel wat gerop en gemartel uiteindelijk de oude binnenband eruit en een nieuwe om de velg. Top. Nu oppompen en op naar het werk. Bandje weer vol met lucht en klaar om te gaan, fiets omgedraaid, ketting eraf… Ok, niet helemaal onverwacht na een losgewrikt achterwiel. Maar wat nu? Ik had geen derailleur om de spanning even gauw van de ketting te halen dus dan maar met iets meer kracht proberen de ketting erop te krijgen. Dit was helaas geen goed idee, want het kleine tandwiel besloot mijn achterwiel vaarwel te zeggen en zijn eigen rondjes te gaan draaien. Helaas zonder aandrijving naar mijn achterwiel deze keer.

Hoe dit gaat aflopen weet nog niemand, misschien heb ik bij de volgende update een gerepareerde fiets met Kevlar banden. Of ik heb een nieuwe fiets, of misschien nog steeds een kapotte fiets en een bus abonnement. We zullen zien, dit weekend wordt weer een poging ondernomen om de fiets te reparen, waarschijnlijk met wat versterkingen.

Tot zover mijn avonturen uit Engeland! Tot een nieuwe update.

  • 27 Januari 2011 - 00:45

    Inge:

    Haaa Ruud, wat een fietsavonturen! Toch wel een beetje schaamteloos als Nederlander dat je je achterwiel niet zomaar kunt plakken! Zoals je misschien wel weet heb ik aan een lek achterwiel (op een fiets met achteruittraprem..) een hele leuke austrlalier overgehouden. Misschien moeten we dan toch maar toegeven dat wij toch niet de fietsnatie zijn...

    Anyways, je verhalen klinken goed! Naar Amerika? Is dat voor een trip of voor permanent?
    Say hello to Kerry!

    Kus

  • 27 Januari 2011 - 13:28

    Ruud:

    Hey Inge, ik was niet duidelijk genoeg in mijn verhaaltje. V.S. is gewoon voor een paar weekjes en dan weer terug naar Engeland. Zal waarschijnlijk 3 tot 6 weken zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 18860

Voorgaande reizen:

11 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

02 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigreren naar Engeland

Landen bezocht: