Winters weer aan de zuidkust - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu Winters weer aan de zuidkust - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu

Winters weer aan de zuidkust

Door: Ruud Jonkers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

16 December 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Pffffft, zo even het stof eraf blazen hier!!

Ik wou eigenlijk even wachten met een update totdat ik foto's op mijn laptop had. Helaas is mijn kabeltje vemist en doet mijn kaartlezer op de laptop het niet. Nu zijn er natuurlijk nog wel andere manieren om foto's van je camera te halen. Maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Goed, wat heb ik de laatste tijd zoal uitgespookt. Ten eerste heb ik natuurlijk gewerkt elke doordeweekse dag. Dat gaat allemaal goed en ik heb het daar ook aardig naar mijn zin. Ik heb leuke collega's, het werk is leuk en de werksfeer ook. Een paar collega's van me zijn 4 weken terug naar Maleisië gevlogen, ze doen daar wat werk bij de maleisische tak van Xyratex om daarna door te gaan naar Singapore. Daar zit ook nog een afdeling van het werk. 2 van de 4 zijn intussen terug, volgende week komen de andere 2 terug. Ze zijn dan tussen kerst en oud en nieuw thuis om daarna weer terug te vliegen naar Azië.

Over Kerst gesproken, morgen heb ik de kerstborrel van het werk. Dan gaan we lunchen bij een restaurant hier op het eiland om daarna nog even wat te poolen en bieren in een andere kroeg. Althans, zo luidt de planning nu.

Dan springen we nu naar 11 November gekleed in weblogl pakken!! Laat het doek maar zakken!!! *peter jan rens deuntje hier*

Op 11 november doen ze hier niet aan Sint Maarten maar dan is het hier de nationale herdenkingsdag. Op de 11e van de 11e om 11 uur heb je dan 2 minuten stilte. Ook zijn er nog allerlei ceremonies op de zondag daarna. Kransen leggen e.d. eigenlijk net als wat wij hier hebben op 4 mei. Alleen zonder de festiviteiten een dag later. Ook dragen mensen dan vaak een 'poppy' op hun kleren en/of auto. Dit is een klaproos/papaver (ook wel bekend als de opiumplant), dit symbool komt van een slag in de 1e wereldoorlog waar er aan het einde van de slag dit het enige was wat nog bloeide op het slagveld. Hiermee laat je ook je steun zien aan de soldaten die nu nog op het slagveld opereren.

Goed, weer ff terug naar wat lichtere stof.

Ik heb ook mijn voetbaltalenten weer even losgelaten! Een groepje collega's gaat op dinsdagmiddag na het werk vaak even een balletje trappen in de sporthal. Ik heb hier ook een paar keer aan mee gedaan en het was wel leuk om even te doen. Met mijn 'gammele' knie ging het ook aardig goed. Ik ben nog steeds ongeveer 2 a 3x per week aan het fitnessen, maar met het voetbal erbij werd dat toch iets teveel voor mijn knie. Ik heb dat dus 2x gedaan en ben nu weer alleen het fitnessen. Toch weer leuk om even tegen een balletje aan te trappen. Zo slecht ging het nog niet eens want ik heb toch aardig wat goaltjes mee kunnen pakken nog.

Verder ga ik nog braaf met het fietsje naar werk, of ik laat me brengen door Kerry en soms ga ik met de bus.

Het weer was hier 2 weken terug flink winters. December werd ingeluid met een flink pak sneeuw, zo erg dat een aantal collega's konden zelfs niet op het werk komen. Hier aan de zee, was het nog wel aardig te overzien. Er lag wel wat sneeuw (tussen de 5 en 10 cm), maar met wat strooizout op de weg en voorzichtig rijden ben ik netjes op mijn werk aangekomen. Met dank aan mijn prive-chauffeur Kerry :) Verder naar het noorden was het eigenlijk steeds erger gesteld met de sneeuw. Bij mijn collega's die iets onder Londen wonen lag er een veel dikker pak (cm of 30/40). Misschien hebben jullie in het nieuws ook nog wel gezien dat het in het midden en noorden van Engeland helemaal een drama was. In Schotland hebben ze nog steeds problemen en er is zelfs nog meer winters weer op komst.

Goed, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn dagelijkse beslommeringen dacht ik zo. Mijn huisje komt steeds voller te staan met allerlei spul, zodoende wordt het steeds meer mijn eigen stekkie. Het voelt toch wel een beetje als thuiskomen zo onderhand.

Verder hoop ik binnenkort Hugo eindelijk weer te zien (in het echt, niet op Skype, die heb ik het laatst gezien toen ik hem uitzwaaide voor zijn trip naar Afghanistan. De planning is dat Hugo en Paula volgende week hier heen rijden en dat we dan samen wat leuke dingen gaan zien o.a. met z'n 4en naar Londen!! Dit is echter nogal afhankelijk van het weer. Dit weekend staat er nog wat winters weer in de planning, dus het is nog niet helemaal zeker. De sneewbestendigheid van Engeland is nogal wisselvallig, dus het is even 'fingers crossed' :D

Als het allemaal goed gaat hoop ik met kerst en oud en nieuw weer in Staphorst te zijn om vlak daarna weer terug te vliegen naar Engeland. De eerst maandag van het jaar heb ik gelukkig nog vrij, dus dan hoop ik terug te reizen.

Ik hoop jullie gauw weer te zien, voor nu de groetjes uit Engeland!!

  • 16 December 2010 - 22:04

    Manon.:



    tof! veel plezier nog!
    ik ben nog even 2 weekjes uit de sneeuw (in peru)
    de 29ste weer in Nederland.

    liefs.

  • 17 December 2010 - 13:08

    Elja:

    Hej goed om te horen dat alles nog steeds goed gaat. Leuk he die sneeuw. Nou suc6 met het winter weer en hopelijk kan de trip naar london gemaakt worden. Fijne kerst en wie weet tot in 2011 een keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 18858

Voorgaande reizen:

11 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

02 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigreren naar Engeland

Landen bezocht: