Studeren, Presentatie, Verslagen & Nieuwe Foto's!! - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu Studeren, Presentatie, Verslagen & Nieuwe Foto's!! - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Ruud Jonkers - WaarBenJij.nu

Studeren, Presentatie, Verslagen & Nieuwe Foto's!!

Door: Ruud Jonkers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

21 Februari 2009 | Zweden, Jönköping

Zo, dat is even schrikken. Ruud heeft allerlei dingen die met school te maken in zijn titel staan. Ik vind het ook raar staan, maar het is een leuke afwisseling toch! De inhoud van de verhalen verandert echter niet. Maar goed, ik zal toch even vertellen dat ik voor school bezig ben geweest. Ik was donderdag weer netjes op tijd om 8u in de les. Na de les heb ik een presentatie gemaakt voor de vrijdag (gelukkig hoefden wij niet te presenteren) daarna mijn dag gevuld met allerlei dingen tot aan de les van 3uur, waar ik weer wat aan mijn Zweeds heb gewerkt. Dus om 5u was ik weer vrij, een prestatie van formaat een hele dag op school. Bij deze wil ik de uitvinder van koffie even bedanken!
Op vrijdag weer naar de les geweest en daarna even een klein verslagje gemaakt voor dezelfde les (Operations Strategy).Ook heb ik aan het begin van vorige week huiswerk gemaakt voor Zweeds. Ja mijn buitenland studie staat nou eenmaal in het teken van nieuwe ervaringen, dus dan moet je ook op zijn minst eens huiswerk maken.
Zo dat was het wel ongeveer voor deze week (vorige week wast ongeveer hetzelfde) qua school. Nu weer terug naar de belangrijke dingen!

Lief Dagboek,

Het was weer een bewogen week deze week. Na het feestje van vorige week maandag (het ABC-feestje) volgden er weer vele andere feestjes die erg leuk waren. Zoals op woensdag, vrijdag en zaterdag. En ook op woensdag en vrijdag de week daarop.
Woensdag was er natuurlijk weer Akademien waar het weer aangenaam vertoeven was.
Vorige week donderdag was ik gelukkig vrij van Operations Strategy (weet je nog dagboek? Die vroege les op donderdag waar ik al zoveel nare woorden over heb geschreven)
Dus toen heb ik lekker uitgeslapen en de hele dag lekker in bed Viva's, Fancy's, Cosmo's en de Autoweek liggen lezen.
Op vrijdag had ik een 'Friday the 13th party' bij enkele studenten in hun huis. De keuken en kamers waren afgeladen met mensen en dat was erg gezellig.
Lief dagboek, na de 13e komt de 14e en zoals je weet is het nu februari. Dus dat betekende Valentijnsdag, ik heb die dag doorgebracht met mijn beste vrienden Sean, Dion en met Annie die ik nog niet zo lang ken. We hebben toen een romantische wandeling gemaakt door de Zweedse bossen/buitenwijken. Na onze wandeling door ladingen sneeuw en door de woeste Zweedse natuur zijn we naar het Valentijnsfeest gegaan. Dit was een feestje met allerlei activiteiten zoals zoek de passende bout/moer bij elkaar waarbij de vrouwen een moer kregen en de mannen een bout. Helaas lief dagboek, mijn mannelijke boutje was te klein voor alle vrouwelijke moeren die er rondliepen dus uiteindelijk heb ik niemand gevonden. Is dat misschien iets metaforisch dagboek? Moet ik dat misschien vertalen naar iets wezenlijks? Ik voel me zo onzeker nou!
Daarna kon je speeddaten (met allemaal bekenden) dus dat was wel weer hilarisch. Ook heb ik geprobeerd met allerlei nieuwe identiteiten/namen indruk te maken op de vrouwen. Maar helaas word het niet serieus genomen als je met iemand wil daten omdat ze goede loempia's maakt of als je zegt dat Heath Ledger je achterneef is. Volgende keer beter dagboek!
Hmm, Ik moet toch een naam voor je gaan bedenken, dat is iets persoonlijker.
Daarna werd de superromantische film The Notebook gedraaid, ik heb met een schuin oog de liefdesscene nog gezien en ben daarna maar naar huis gegaan.
De zondag daarop heb ik een poging gewaagd om te skieën in Huskvarna, dat is een stadje wat aan Jönköping is gegroeid waar crossmotors en grasmaaiers leven. En mensen. Dit is inderdaad het dorpje waar het merk Husqvarna vandaan komt.
Maar zoals je misschien al doorhebt is de poging niet erg goed gelukt. Ik zag er flitsend uit en de reis omhoog met de lift ging in 1x goed. Ik denk dat maar weinig skiërs dat kunnen zeggen, heb ik toch nog iets gepresteerd die dag!
Want de afdaling ging niet zo geweldig, na de eerste tientallen minder steile meters die mij enig vertrouwen gaven kwam ik op het steilere gedeelte van de helling terecht. Ik zal jou (lief dagboekjuuuuhh!!!) eerlijk vertellen dat dit geen succes was, maar ik ben niet direct gevallen! Neej, deze keutel wil eerst flink vaart maken voordat hij valt. Dat staat namelijk spectaculairder. Alles gelukkig overleeft, ik heb er slechts een licht gekneusde duim aan over gehouden. Toen mijn ski en mijn muts weer bij mij waren afgeleverd (die lagen nog een meter of 5/6 hoger dan ik lag) heb ik mijn reis met knikkende knieën verder vallend afgelegd. Toch enigzins geschrokken van de val heb ik besloten om maar te stoppen met skiën en te besluiten dat dit niet mijn sport is. Voorlopig even niet weer dus. Daarna heb ik lekker in het zonnetje gezeten en genoten van hoe mijn vrienden van de pistes af gingen Dit varieerde van ervaren skiërs/snowboarders tot absolute beginners, dus er was genoeg te zien! Ook was het erg grappig om die kleine koters die nog niet zelfstandig naar school mogen fietsen van de bergen af te zien flitsen, dat maakt je toch wel weer heel nederig als jij al trots bent dat je de skilift zonder kleerscheuren kunt gebruiken.
Al met al een erg gezellig dagje.
Het begin van de week heb ik me ook wel weer vermaakt. En op woensdag heb ik mezelf weer vermaakt in de studentenkroeg. En zoals het een serieuze student betaamt ben ik op donderdag weer netjes naar de les geweest. Bij deze wil ik de uitvinder van de koffie even bedanken! Of had ik dat al gedaan? Volgens mij word ik een beetje vergeetachtig Hannie. Nee, Hannie klinkt ook niet goed. In ieder geval word ik vergeetachtig dagboek.
Mijn thuisfront heeft ook weer een pakketje opgestuurd, er zaten deze keer hardloopschoenen in, even dacht ik dat ze mij dik vonden na het zien van de foto's van mijn feestje. Maar er zat ook eten in, dus ik weet niet precies wat de boodschap erachter is. Maar erg aardig was het wel!
Ik maak natuurlijk maar een geintje lieve Karel ik had om die spullen gevraagd. Pff, Karel klinkt nog minder.
Donderdagavond lekker niks gedaan, eerst had Sean voor ons gekookt, lekkere groentes met wat kip en een lekker afbakbroodje erbij. Maar omdat mijn koffie was uitgewerkt (had ik Douwe al bedankt?) ben ik maar naar bed gegaan.
Gisteravond heb ik een feestje gehad van mijn Texaanse vrienden Drew en Charlie (van de reis naar Kopenhagen) en hun huis was afgeladen met allemaal studenten. Zij wonen niet in Raslatt maar huren een huis van iemand die er zelf boven woont. Om elf uur werden we vriendelijk verzocht te vertrekken. De meesten besloten om naar de stad te gaan, ik besloot echter om naar de bus te sprinten om op tijd thuis te zijn.
Begin ik niet een beetje saai te worden Christine? Christine..... Christine.... Neej, dat klinkt teveel als een of andere winkelketen....
Dagboek? Vind je mij saai omdat ik zo weinig feest de laatste tijd? Wat?! Nou, jij bent in ieder geval veel saaier. Jij ligt de hele dag op dezelfde plek, totdat ik daar verandering in breng. Neem zelf eens initiatief!

Maaarrrrrrrrr!!!!!!!!!!
Ik heb 1 hele goede reden om zo vroeg naar bed te gaan!! Ik ga vandaag namelijk op pad. En het is niet zomaar een reisje, ik ga naar Lapland. Kiruna om precies te zijn! Richting de poolcirkel dus, ik ga daar allerlei activiteiten doen en dingen zien. Ik weet nog niet precies wat ik uit ga spoken maar we gaan sowieso naar het Ijshotel en slapen in the middle of nowhere in een hutje.
Verder kan ik kiezen uit:
- Hondensleeën
- Sneeuwscooterrijden
- IJsvissen (en daar naartoe gaan op de sneeuwscooter)
- Proberen het Noorderlicht te zien (heldere lucht vereist)
- En nog wat andere bezienswaardigheden
Zoals je wel begrijpt dagboek heb ik hier verschrikkelijk veel zin in. Ik heb de laatste tijd dan ook wat tijd besteed aan het vinden van geschikte kleding om me te wapenen tegen de temperatuur van -30 (MIN DERTIG!) GRADEN CELSIUS.
We vertrekken vandaag om 4uur met de trein om daar ongeveer 30 uur in te zitten/liggen/lopen. Dat word vast gezellig met een groep van 40 studenten!!
Maar voordat het zover is wou ik eerst even mijn hart luchten bij jou Jasmien. Hmm, klinkt al beter, maar is het nog niet helemaal. Ik denk er nog even over na dagboek.
Tot de volgende keer lief dagboekje, dikke knuffel en dikke kus op je mooie roze bontvachtje!

Ik heb ook het woord foto's in de titel staan. Ik heb tijdens de wandeling wat foto's gemaakt van de natuur hier vlakbij. Zo ziet het er hier een beetje uit, hartstikke mooi als je het mij vraagt! Als je met de muis op de kleine foto's gaat staan zie je de beschrijving die er bij hoort. En als je een keer op de grote foto klikt zie je hem in groter formaat! Geniet ervan

http://www.mijnalbum.nl/Album=MEFSEM3V

En speciaal voor Hugo heb ik ook nog wat foto's gemaakt

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZQHYV6VP

En nog een paar leuke foto's van Nederlandse trots. Kijk ook eens naar de prijzen, delen door 10 is de prijs in euro's (grofweg)

http://www.mijnalbum.nl/Album=EMZJ3KKF

Tot de volgende keer!

"Dag vriendjes, en vriendinnetjes. Tot de volgende keer maar weer!"

  • 21 Februari 2009 - 10:32

    Lea:

    He Ruud,

    Super stukje! We hebben er hier in huize Alfa hartelijk om gelachen ;)

  • 21 Februari 2009 - 11:52

    Elja:

    Hey Ruud :)

    Ik ben heel erg benieuwd naar je avontuur in Lapland :D

    Veel plezier iig

  • 21 Februari 2009 - 14:52

    Hugo:

    Joo Ruudjuh!!

    Bedankt voor deze bevredigende foto's :p
    Ik neem aan dat je met zo'n prachtige bolide thuis komt!? :D

  • 22 Februari 2009 - 07:01

    Ome Jan:

    Zondagmorgen. Niks te doen. Internetten. Zoeken. Ruud. Gevonden. Mooie verhalen. Veel plezier.

  • 26 Februari 2009 - 17:11

    Ed En Hetty:

    Hi Ruud,
    We lopen regelmatig door even door je weblog. Mooie verhalen. Geniet van dez mooie tijd.
    Enne : vi önskar Dig mycket framgång med Dina studier, njut tiden i Sverige och var snäll mot dessa snygga blonda flickor vi såg på bilderna.
    Jaja.....ik kom ook wel eens in Zweden .....haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Ruud

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 18797

Voorgaande reizen:

11 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

02 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigreren naar Engeland

Landen bezocht: